فضیلت قرآن خواندن

فضیلت قرآن خواندن

قرآن بخوان و بالا برو...........................

 

درسهایی از قرآن

 

مصادیق روایت «قرآن بخوان و بالا برو» چه کسانى‏ اند؟


امام صادق علیه السلام مى‏ فرماید: «هر کس در حال جوانى، قرآن بخواند و با ایمان هم باشد ... به او گفته مى‏ شود:بخوان و یک درجه بالا برو».
سپس به قرآن مى‏ گویند: آیا آنچه تو خواستى به او رساندیم و تو را خشنود کردیم؟ مى‏ گوید: آرى».

از دیگر مصادیق روایت مذکور، حافظانحقیقىقرآن‏ اند.
بدین معنى که اگر رفتار انسان با آیات الهى همخوانى داشته باشد، قرآن و مفاهیم آن با گوشت و خون او آمیختگى مى ‏یابد. چنین انسانى به‏ طور طبیعى هنگام تلاوت قرآن یک نوع تخاطب و هم‏ سخنى را با خداى خویش خواهد یافت.
رسول خدا صلى الله علیه و آله فرموده است: «در روز قیامت، قرآن به انسان گوید: منم که شب تو را به بیدارى به پایان بردم، روزهاى داغ تو را به تشنگى به سر آوردم و آب دهانت را خشک کردم و اشکت را روان ساختم [اکنون‏] هر کجا بروى، من هم با تو باشم ...
آن گاه به او گفته شود:بخوان و بالا برو.سپس هر یک آیه که بخواند، یک درجه بالا مى ‏رود»
به عبارت دقیق، قرآن خواندن و بالا رفتن در آخرت، تجسّم عینى حقیقت عمل در این دنیا است و با توجه به اینکه حفظ قرآن مراتبى دارد و مرتبه عالى آن، حفظ و محافظت در همه ابعاد است، میزان ترقى در آن عالم نیز متناسب با مراتب حفظ است.
بنابراین کسى که روح و حقیقت قرآن را حفظ کرده و آن را با جان‏ و دل آمیخته و مورد فهم و عمل قرار داده است، مراتب بسیار بالایى را کسب خواهد کرد. و همچنان که خواندن و عمل کردن به آیات قرآن در دنیا، انسان را از نظر روحى و معنوى بالا مى‏ برد؛ در قیامت نیز این واقعیت در ارتقاى به مقامات والاى بهشت، تجلى مى‏ یابد.


بهشتی باشید

التماس دعا

یاعلی

:)



لطفا برای هر کپی برداری یک صلوات بفرستید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : لاله ی بی پلاک
ت : جمعه 20 / 12 / 1393


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.